środa, 19 listopada 2014

NAUKA MOŻE BYĆ CIEKAWA!

WITAJCIE! <3

Od tygodnia przygotowywałam się do konkursu "Eko-młodzież" . Myślę, że źle mi nie poszło, ale nie chcę też zapeszać .  Zapewne nikt  z nas nie lubi siedzieć kilka godzin przy książkach i wkuwać wszystko na blachę. W związku z tym przygotowałam dla Was kilka wskazówek dotyczących motywacji i szybszej nauki..  Także zapraszam do przyjemnej lektury ;)


CO Z NASZĄ MOTYWACJĄ ?


1. wyznacz sobie realne cele stopniowo zwiększając poziom trudności np. jeśli jesteś przeciętnym uczniem i masz oceny w okolicach 3 , to postaraj sobie zaplanować naukę tak ,aby dostać 4. Kiedy już Twoje oceny poprawią się do 4, zacznij walczyć o 5. I tak stopniowo małymi kroczkami uda się osiągnąć wymarzony cel

2. Nic tak nie demotywuje jak włączony komputer i telefon. Jeśli nie jesteś w stanie uczyć się, bo ciągle wchodzisz na np. facebook'a czy instagram'a to ściągnij sobie program FocalFilter. Ja go sobie zainstalowałam i jestem bardzo zadowolona. Ustawiam sobie limit np. na 4 h i wówczas nie korzystam z portali społecznościowych ;) Telefon na czas nauki zazwyczaj wyłączam lub oddaje go siostrze/mamie, aby go pilnowały . Wówczas mam "oczyszczony umysł" i nie myślę ciągle, aby sprawdzić co się dzieje w internetach .
3. Nic mnie tak nie motywuje jak konkurencja z kimś (oczywiście w granicach rozsądku, nie napędzając wyścigu szczurów ) . Przykładowo moja koleżanka z ławki - Karolina zawsze dostaje bardzo dobre oceny ze sprawdzianu z biologii. Ja nie zawsze wszystko doczytam , więc dostaje przeciętne oceny, ale dzięki porażce jaką odnoszę motywuje mnie to , aby na kolejny sprawdzian nauczyć się bardziej dokładnie i dostać podobną ocenę jak Karolina ;) PS. KAROLCIA DZIĘKUJE CI <3

4. Naukę rozkładam na kilka dni, bo nawet jak byśmy chcieli nie wiadomo jak  z dnia na dzień do sprawdzianu się nie nauczymy. Małe kroczki , a jesteśmy w stanie dużo osiągnąć ;)

5. Wszelkie ważne wydarzenia typu sprawdziany, kartkówki, referaty staram się zapisywać w notatniku lub kalendarzu 



Jesteś projektantem swojego przeznaczenia. Jesteś jego autorem. Sam piszesz historię. Pióro tkwi w Twoim ręku, a wynik zależy od tego, co wybierzesz". Lisa Nichols  


CO ZROBIĆ, ABY UCZYĆ SIĘ SZYBCIEJ ?




1. Połącz wszystkie zmysły np. jeśli zaznaczysz coś na zielono na egzaminie będzie ci łatwiej sobie coś wyobrazić ;)

2.  skojarzenia, humor, wyobraźnia - staraj sobie tworzyć skojarzenia do danego tematu i wyobrażaj sobie coś  w sposób wyolbrzymiony 
Przykład : gdy uczyłam się do konkursu nie mogłam zapamiętać zdania
"opracowuje światową strategię  ochrony przyrody", dlatego wyobraziłam sobie wielką kulę ziemską porośniętą drzewami po której biegali żołnierze , do tej pory pamiętam to zdanie i nie chce wyjść z mojej głowy

3. numerujmy sobie zagadnienia - tutaj uaktywniamy także półkulę lewą dzięki czemu nasz mózg lepiej zapamięta gdzie dana informacja się znajdowała

4. twórz mapy myśli 


5. gdy się uczysz nie korzystaj z komputera / telefonu 
multitasking obniża inteligencję !

6. Zadbaj o zdrową i zbilansowaną dietę - umysł odżywiany zdrowo , korzysta z substancji wspomagających naukę np. orzechy, warzywa  , natomiast jedząc np. biały chleb, czekoladę powodujemy pobieranie przez nasz umysł substancji , które spowolniają naszą pracę .

7. dobrze się wysypiaj  
staraj się spać 7-8 h, będąc zmęczonym nie jesteś w stanie napisać egzaminu dobrze, twój umysł będzie rozproszony , a nawet jeśli zapamiętasz coś na dany sprawdzian na kolejnym większym egzaminie nie będziesz w stanie sobie tego przypomnieć

8. powtórz sobie przed snem to czego się w danym dniu nauczyłeś
Podczas snu zachodzi proces zapamiętywania ;)

Summer studying! | via Tumblr

"Niezdecydowani ludzie rzadko odnoszą sukcesy. Rzadko zyskują solidny szacunek swoich bliźnich. Ludzie sukcesu podejmują decyzje bardzo ostrożnie, a później działają bardzo nieustępliwie i z wielką determinacją."

Lloyd George Elliott


A CO Z NASZĄ KONCENTRACJĄ ?

oto mój niezawodny sposób:

\


Mam nadzieję, że wpis ten będzie dla Was pomocny. Życzę Wam sukcesów w nauce i nie załamujcie się jak wam nie wyjdzie! Pamiętajcie NAWYK jest sukcesem! <3

Jeżeli chciałby ktoś ebooki na temat szybkiej nauki piszcie:

lilithzuge18@gmail.com

POWODZENIA ! <3

Study


Fail? I don´t think so


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz